10 Comments

  1. men jag kan tipsa om american apparel’s reklamer. De har väldigt gärna med nästan helt nakna tjejer i sina reklamer, dock är dom inte särskilt photoshoppade och tjejerna ser ganska naturliga ut.

  2. Vad är syftet med den här bloggen? Är det att uppmärksamma hur kvinnor objektifieras i media och hur fel det är eller tycker bloggskaparen att det är bra att “sälja grejer med tjejer”?

  3. Detta är för deodoranten AXE som kallas för LYNX i den engelskspråkiga delen av världen men just AXE i Sverige och Tyskland.

    Även om objektifiering inte är något att eftersträva så kan jag i denna annons faktiskt se en koppling, AXE/LYNX genomgående tema är alltid att sälja deodorant till män med budskapet att de kan träffa kvinnor.

    Jag vet inte om det ursäktar objektifiering, men sambandet är åtminstone mycket klarar än i de fall då det är helt orelaterade produkter som säljs, tex kaffe, eller konsertbiljetter.

  4. Håller med Malin här, syftet med bloggen är rätt luddigt, även efter att ha läst “om bloggen” fliken. Skulle uppskatta lite mer analys och förslagsvis sarkastiska texter till bilderna. Om man utgår från att bloggskaparen också tycker objektifiering och exploatering av kvinnokroppar är gräsligt? Skulle kunna bli en asbra blog med lite mer analys bakom.

    Om bilden så är jag fortfarande i chock om hur absurt detta är… omg, allt är så fel här. LOL.

  5. Fruktansvärt obehaglig bild. Jag vill jag starkt rekommendera Carol J Adams bok: The sexual politics of meat. Detta är hennes hemsida, där du även kan hitta exempel på sexistisk reklam där ett dödat djur blir frånvarande referens för passivisering och exploatering av kvinnans kropp: http://www.caroljadams.com/

  6. Jaja, skit i all objektering blablabla… en viktigare fråga… vem är tjejen på bilden? Vad heter hon?

Leave a Reply

Your email address will not be published.